LAYANG DJOJOBOJO (LAYANGNATA) BAB: LAYANG SAWARA
Surya Media Indonesia,
, LAYANG
DJOJOBOJO
(LAYANGNATA)
=====================
BAB: LAYANG SAWARA
( Hanacaraka datasawala padhajayanya manggabatanga, Di dalam Layang sawara ini menerangkan tentang permulaan turunnya Wahyune Gusti LAJANG DJOJOBOJO / LAYANG NOTO bab Hukum Agomo Kedjawen)
===============================
Bunyi sama dengan hanacaraka dst, tapi menggunakan huruf DJAWA NGAWI, bukan hanacaraka dari sansekerta.
Jadi huruf Djawa Ngawi itu Makna, arti, kejadian, tidak sama dengan makna yang terkandung di hanacaraka Ajisaka (sansekerta)
-----------------------------------------------------
Dono Sidji (Ayat 1)
(HA)
Hana kang hanitahake siti pangelingan Djowo sumarengan jeng salirwose jejuluk GUSTI. Sinungan GUSTI kang sawara gesang, hanitahake sawara prawasa ngagesang siti pangelingan Djowo, saking bayinat kang peteng sonoliko GUSTI sumalihake trawang lan wenteh. Kang GUSTI cinanthen tumuwuh.
Ada yang menjadikan tanah pengingatJawa beserta segala isinya yang dijuluki GUSTI. Dialah GUSTI yang merupakan permulaan hidup, menjadikan permulaan aturan kehidupan tanah pengingat Jawa, dari bukti yang tidak ada seketika GUSTI itu mengubahnya menjadi terang dan
nyata. Apa yang GUSTI ucapkan bertumbuh.
Dono Loro (Ayat 2)
(NA)
Nata prawasa ngagesang siti pangelingan Djowo, tetalang GUSTI Djoborolo.
Pagunungan Klothok kilah, dawuh sawara GUSTI, Goso ing anggit, piwaneh pangemutan hanggon salir pangeseh siti pangelingan Djowo Rina klawan wengi tumeko lahasa. Gusti sawara sakabehe kang kelaranitahake kedadosan.
Menata aturan kehidupan tanah pengingat Jawa, utusan GUSTI (yang dijuluki) Djoborolo. Pegunungan Klothok nampak bersinar, perintah permulaan GUSTI, pada hari Selasa dituliskan, memberi ingatan bagi segala penghuni
tanah Djowo siang dan malam hingga ujung kehidupan. permulaan segala-galanya, yang berkuasa menjadikan segala peristiwa.
Dono Telu (Ayat 3)
(CA)
Cara Djoborolo hinganggit salir dawuh GUSTI haneng watu hamung kadamu, kasasakasa tumuwuh dawuh GUSTI prawasa ngagesang siti pangelingan Djowo, Kedjawen, tembung wancahan :
- Kahuripan,
- Enotuk,
- Dawuh,
- Jeso,
- Angger Angger,
- Wahana,
- Elok,
- Nawosa.
GUSTI haran Djowo datan hanasanes kang gesang sekara.
Cara Djoborolo menulis semua sabda GUSTI dibatu hanyalah dengan ditiup, satu persatu timbullah perintah GUSTI, aturan kehidupan tanah pengingat Jawa, yaitu KEDJAWEN, katasingkatan :
- Kehidupan,
- Jatidiri/Asal-usul,
- Perintah,
- Pegangan,
- Ketetapan,
- Firman,
- Keajaiban,
- Keperkasaan.
GUSTI adalah julukan terhadap Tuhan bagi orang Jawa, tiada selain Dia yang hidup langgeng.
( LAYANG DJOJOBOJO
(LAYANG NATA)
Disusun dan dialih bahasakan oleh :
P.B.Susetyo dan S.H.Dewantoro
Berdasarkan manuskrip yang dikumpulkan oleh: Raden Mas JR.Basuki and Michael Zwart,MBA.
Diterbitkan dua kali yang versi pertama dengan bahasa yang masih banyak menggunakan bahasa Djawa kuno,
Versi yang kedua sudah menggunakan bahasa Djawa ngoko, sehingga mudah untuk dipahami.
Ada perbedaan penyebutan nama sedulur papat, empat malaikat
Versi pertama menyebutkan dengan nama
Notodoko,
Torogono,
Gokonongodo,
Gonodoko,
Sedangkan versi kedua menyebutkan dengan nama :
Djoborolo
Mokoholo
Hosoropolo
Hodjorolo
Jika didalam kitab Walisana menyebutkan dengan nama
Jibril
Mikail
Izrail
Isrofil
Saya hanya sekedar menyampaikan saja, tanggapan apapun saya serahkan pada anda semuanya, mau dipakai silahkan tidakpun silahkan,
Karena ilmu pengetahuan terbentang luas dengan berbagai versi dan keyakinan masing masing.
Jika bertanya tentang saya,
saya menggunakan kedua duanya dari hukum agomo Kedjawen dan dari serat Walisana, karena menurut saya pribadi keduanya saling melengkapi dan mempermudah untuk memahami dan menjalankannya.
TAPI TETAPLAH BERPEDOMAN
BHINNEKA TUNGGAL IKA - BERBEDA-BEDA TAPI TETAP GUYUB RUKUN.
Dono Papat (Ayat 4)
(RA)
Rasaka GUSTI tumedhan, karasuh gumelar kawuryan trawang : Goso, Dotho, Joho. Prawasa ngagesang siti pangelingan Djowo rang puluh cacahe hinganggit wenteh. GUSTI sawara sakabehe, sula kang tenggil purasa, hanggon salir ngagesang tumitah, kang kelar hanitahake kedadosan wose
tinggewikan kiye.
Hari ketika Firman GUSTI turun, jagad yang tergelar nampak terang, yaitu hari Selasa, Minggu, Kamis. Aturan kehidupan tanah pengingat Jawa dua puluh jumlahnya nyata tertuliskan. GUSTI permulaan segala-galanya, yang melampaui segalanya, bagi segala kehidupan yang dijadikan, yang berkuasa menjadikan segenap peristiwa isi semesta ini.
Dono Limo (Ayat 5)
(KA)
Kaya kang nganeban Djoborolo nalika haneng tawang, Joso, karidhu Samara. Karasuh gumelar peteng pitung wengi, sesa pluntar saking tawang. Patita tumiba, kathah tetanduran sarta kekewan kang keleyek. GUSTI kang datan kawuryan blegere, kang nyingkak sakehing kawiteng, nyeblak salir leluruh : SOHO.
Seperti yang menimpa Djoborolo ketika berada diangkasa, pada hari Rabu, ia diganggu Somoro. Jagad nampak gelap tujuh malam lamanya tanpa terang dari angkasa. Benda angkasa dijatuhkan kebumi, banyak tanaman serta binatang yang luluh lantak. GUSTI yang tidak nampak gatranya, yang mengusir segala kegelapan, dan membukakan segala kejelasan : Nuwun.
Dono Nenem (Ayat 6)
(DA)
Daka klawan bagia hanging ngawiji. Dotho, Notodoko/Djoborolo sumringah hinganggit salir dawuh GUSTI kang kapindha pitu cacahe, pepak jeng sakehing leluruh. GUSTI sawara sakabehe, kang kelar hanitahake sakasa kedadosan, piwaneh salir kang GUSTI ngarere, hanggon srayana kiye, siti pangelingan Djowo.
Kesedihan dan kebahagiaan menyatu. Pada hari Minggu Natadoko/Djoborolo dengan gembira menulis seluruh firman GUSTI yang ke-dua.Tujuh jumlahnya, penuh dengan segenap kejelasan. GUSTI permulaan segala-galanya, yang kuasa menjadikan segenap peristiwa, memberikan seluruh yang GUSTI kehendaki bagi tempat ini, Tanah Pengingat Jawa.
Dono Pitu (Ayat 7)
(TA)
Taka salir ngamika sesulih GUSTI hinganggit sakehing kemat, prawasa ngagesang siti pangelingan Djowo, kasa sakasa hanggon kang hanenuwun GUSTI. sula kang tenggil purasa pluntar ngagesang kang tenggil maparasa hanggon salir pangeseh siti pangelingan Djowo,kang sawara hametak ajejegan.
Datang berbagai malaikat utusan GUSTI, menuliskan segala macam ucapan yang penuh daya, yaitu aturan kehidupan tanah pengingat Jawa, satu demi satu bagi yang memintanya. GUSTI yang melampaui segalanya, penerang kehidupan yang maha langgeng bagi semua penghuni tanah pengingat Djowo yang permulaan menggenggam keadilan.
Dono Wolu (Ayat 8)
(SA)
Sawara dawuh GUSTI hanenggih katata.Hana kang hanitahake siti pangelingan Djowo sumarengan jeng salir wose jejuluk GUSTI. Salir kawuryan, kemat sawara dawuh GUSTI. Pagunungan Klothok kilah, piwaneh salir leluruh hanggon kang hanenuwun pluntar. GUSTI ngawela tumedhan piwaneh langgatan.
Permulaan perintah GUSTI telah tertata. Ada yang menjadikan tanah pengingat Djowo beserta segala isinya yang dijuluki GUSTI. Seluruhnya terlihat, ucapan penuh daya itu adalah perintah GUSTI yang permulaan. Pegunungan Klothok nampak bersinar, memberi segala kejelasan bagi yang
memohon terang. GUSTI nyata mengejawantah memberi tanggapan.
Dono Songo (Ayat 9)
(WA)
Waca halegana Djowo dawuh GUSTI , hukara sakhukara rong puluh cacahe, mindheng hawiya pegat. GUSTI kang hameta prakelar kangsawara gesang, piwaneh wewaler sarta leluruh. Kang sekara hanitahake salir kawilujeng wose karasuh kiye siti pangelingan Djowo, kang pepak jeng sakehing panyeklih.
Baca aksara Jawa Nglegena (Hanatjoroko dotosowolo podhodjojonjo monggobothongo) yang merupakan firman GUSTI , kata demi kata, dua puluh jumlahnya, terus menerus tanpa berhenti. GUSTI yang menggenggam kekuasan, yang merupakan permulaan hidup, yang memberi rambu-rambu dan kejelasan.Yang tiadahenti menjadikan segala keselamatan bagi isi jagad ini, yaitu tanah pengingat Jawa, yang lengkap dengan berbagai keputusan.
Dono Sepuluh (Ayat 10)
(LA)
Lamana wose siti pangelingan Djowo datan hantuk pluntar GUSTI, srayana kiye mumur lan sumriget hanging peteng sumedoh saking leluruh, GUSTI sula kang tenggil purasa kang kelar piwaneh pangemutan sarta kalereman
hanggo ngesang jeng pralaya kiye, piwaneh kariaban gesang kang maparasa.
Apabila isi tanah pengingat Jawa tidak mendapat terang GUSTI, tempat ini akan hancur dan kotor, menjadi gelap jauh dari kejelasan. GUSTI yang melampaui segalanya, yang berkuasa memberi pengingat beserta kedamaian bagi hidup dan mati ini, memberi kesuburan hidup yang langgeng.
Dono Sewelas (Ayat 11)
(PA)
Padha nyumurupi hamawasa Rina sumalih wengi woHana GUSTI tumedhan piwaneh leluruh kang hanging panyengklung. GUSTI kang kelar nilingake kadelesan kemat Djowo nganundung sakehing cengil sarta borang kang sumliter haneng srayana kiye, siti pangelingan Djowo, lan sumbirat sesa harawuh.
Ketahuilah, apabila siang berganti malam, firman GUSTI turun memberi kejelasan yang sangat didambakan. GUSTI yang berkuasa
mendengarkan kebenaran ucapan penuh daya Jawa, mengusir segala kekacauan beserta kesengsaraan yang berseliweran ditempat ini, tanah pengingat Jawa, dan sirnalah itu semua tanpa bisa datang lagi.
Dono Rolas (Ayat 12)
(DHA)
Dhaha salir wose karasuh gumelar hugi wose siti pangelingan Djowo, kang kawuryan klawan siwah ngapodha tumungkul, nilingake salir dawuh GUSTI, sesa hana kang cuwewet. GUSTI kang datan kawuryan blegere, kang tenggil ngamriksani kedadosan wose karasuh Pagunungan Klothok, kang samaha kiye : SOHO.
Bangkit semua isi jagad tergelar juga isi tanah pengingat Jawa, yang nampak maupun tidak nampak, saling berlutut mendengarkan segala perintah GUSTI, tanpa ada yang berani membantah. GUSTI yang tidak tampak gatranya, yang maha melihat kejadian isi jagad, Pegunungan Klothok, yang ajaib ini : NUWUN.
Dono Telulas (Ayat 13)
(JA)
Japa sawara dawuh GUSTI kang maparasa, mbiyak lelawang mestho hanggon kang hanenuwun pangaksuma, salir katilingake. GUSTI kang hameta wahaya sarta palimarma nganurung sakehing kawilujeng rina klawan wengi, salir wenteh. Kiye kajejegan dawuh prawasa GUSTI, piwaneh salir panyengklung.
Ucapan penuh daya, yaitu permulaan firman GUSTI yang abadi, membuka pintu surga bagi yang memohon pengampunan, segalanya
didengarkan. GUSTI yang menggenggam anugerah dan kewelasasihan, melingkupi dengan segenap keselamatan siang dan malam, segalanya nyata. Ini keadilan perintah aturan GUSTI, memberikan segala yang didambakan.
Dono Papatlas (Ayat 14)
(YA)
Yaha hinganggit lan cinanthen salir ngarere GUSTI hanggon salir pangeseh siti pangelingan Djowo. GUSTI Dawuh kajugil, piwaneh pepadang sarta sesuluh. GUSTI kang njanggrang kahanan gesang kiye hanging sekara, lan kiye prakelar GUSTI , sesa sumlingser tumeka GUSTI njabel darbek ing pulih.
Telah ditulis dan diucapkan seluruh kehendak GUSTI bagi segala penghuni tanah pengingat Jawa. Perintah Gusti telah tertata, memberi penerang beserta petunjuk. GUSTI yang mengangkat derajat hidup ini tiada hentinya,
dan ini kekuasaan GUSTI, tanpa bisa hilang hingga GUSTI mencabut semua milik nya.
Dono Limolas (Ayat 15)
(NYA)
Nyata salir dawuh Djowo GUSTI. Pagunungan Klothok kang wilis kawuryan hanging garing katah reregetdatan karumat, mumur wose
karasuh kiye. Prawasa Djowo GUSTI sinidhem datan kiwanuhi. GUSTI kang tenggil ngamriksani njujut sakehing pangemutan, hanitahake leluruh salana hanggon kang sumidhep
Nyata segala perintah Jawa dari GUSTI. Pegunungan Klothok yang hijau, tampak kering banyak kotoran tidak terawat, hancur isi jagad ini. Aturan Jawa dari GUSTI tersembunyi tiada dikenal lagi. GUSTI yang maha melihat mencabut segenap ingatan, tetapi menjadikan kejelasan selamanya bagi yang patuh.
Dono Nembelas (Ayat 16)
(MANG)
Mangga pangemutan handedahake Djowo haneng gunem lan lelulang, sesa
nyumurupi salir lirene kiye leluput kang wito hanggon GUSTI hamawasa hakundur. GUSTI kang sawara hanitahake enotuk, dawuh Djowo, wiwit sawara tumeka sangara, kang kelar hanggredjeg salirwose karasuh siti
pangelingan Djowo.
Silakan diingat, menunjukan Jawa hanya dalam ucapan dan warna kulit, tanpa mengetahui segala artinya, ini kekeliruan yang besar bagi GUSTI jika telah kembali (kepada GUSTI). GUSTI yang mula-mula menjadikan jatidiri (asal-usul), perintah Jawa, sejak permulaan hingga pungkasan, yang berkuasa memusnahkan segala isi jagad, tanah pengingat Jawa.
Dono Pitulas (Ayat 17)
(GA)
Gapaha klawan tintrim salana sesa sumlerep wose siti pangelingan Djowo hamawasa kataman lelindhu. Kiye pepenget GUSTI . Salir ngapadha sinambat, pepalar datan arawuh lan sinten kang salang. GUSTI kang piwaneh sesulang haneng samben tilak. Dawuh Djowo GUSTI wenteh hinganggit salir sekara.
Bingung dan ketakutan selamanya, tanpa henti, isi tanah pengingat Jawa, apabila gempa datang. Ini peringatan GUSTI. Semua saling mengeluh, pertolongan tiada datang, dan (masing-masing bertanya) siapa yang bersalah. GUSTI yang memberi pengajaran pada tiap detik. Perintah Jawa dari GUSTI jelas dituliskan segalanya tiada pernah berhenti.
Dono Wolulas (Ayat 18)
(BA)
Basa Djowo sawara dawuh GUSTI , kang tumedhan haneng siti pangelingan Djowo, pagunungan Klothok, salir wenteh kajugil. GUSTI kang hameta salir kajejegan, kang kelar angecaki salir kang hanging ngarerewo sekarasuh gumelar kiye, kang kelar piwaneh leluruh hanggon salir ngagesang kiye.
Bahasa Djowo, permulaan perintah GUSTI ,yang turun ditanah pengingat
Jawa, pegunungan Klothok, segalanya telah jelas tertata. GUSTI yang mengenggam segala keadilan, yang berkuasa memenuhi segala yang menjadi kehendak isi jagad tergelar ini, yang berkuasa memberi kejelasan bagi segala kehidupan ini.
Dono Songolas (Ayat 19)
(THA)
Thataka Djowo, pracihna dawuh GUSTI hanitahake sakehing kedadosan haneng sahindenge karasuh gumelar kiye. GUSTI bawek waledi gumelar kang sawara gesang piwaneh kelandhungan, nilingake kadelesan kemat Djowo, kang sekara numedhanake pangemutan Djowo, kang datan waget
kawewahi salana.
Ucapan Jawa, bukti perintah GUSTI menjadikan segala kejadian disegenap jagad tergelar ini. GUSTI penguasa jagad tergelar, yang merupakan permulaan hidup, memberi kesabaran, mendengarkan kebenaran ucapan penuh daya Jawa, yang tiada henti menurunkan ingatan Jawa, yang tidak dapat diubah selamanya.
Dono Rongpuluh (Ayat 20)
(NGA)
Ngataka sukma, pracihna sangara GUSTI piwaneh sesulang hanggon salir tumitah Djowo, titah ekang lumah hana haneng laweh kiye. GUSTI kang hameto panyeklih, hanitahake sawara sarta sangara ngagesang hanggon salir tumitah Djowo. Kadelesan GUSTI wenteh, hana haneng hastane hangga datan kaijir : SOHO.
Mencabut nyawa adalah bukti pungkasan GUSTI memberi pengajaran bagi seluruh manusia Jawa, makhluk-Nya yang hidup di bumi ini. GUSTI yang menggenggam harapan, menjadikan permulaan dan pungkasan kehidupan bagi seluruh manusia Jawa. Kebenaran itu jelas, ada digenggaman-Nya, tiada pernah dapat terhitung : NUWUN.
DOWNLOAD APLIKASI .>> Surya Media Indonesia <<
Ijinkan Instal di handphone saat selesai pengunduhan
BACA JUGA : DAFTAR MENU BACA
Tidak ada komentar